Meta: Ο Ζάκερμπεργκ ρισκάρει δισεκατομμύρια για να κερδίσει στον «πόλεμο» της Τεχνητής Νοημοσύνης

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ φαίνεται αποφασισμένος να επενδύσει ό,τι χρειαστεί για να τοποθετήσει τη Meta στην κορυφή της τεχνητής νοημοσύνης – ακόμα κι αν αυτό σημαίνει πολυδάπανες προσλήψεις και συμφωνίες με startup που καίνε δισεκατομμύρια.

Μετά την πρόσφατη επένδυση 14,3 δισ. δολαρίων στη Scale AI – μαζί με την πρόσληψη του ιδρυτή της, Αλεξάντρ Γουάνγκ – η Meta προχωρά τώρα στην ένταξη δύο ακόμη βαριών ονομάτων της Silicon Valley: τον πρώην CEO του GitHub, Nat Friedman, και τον επιχειρηματία Daniel Gross, που είχαν ιδρύσει τη νεοφυή εταιρεία Safe Superintelligence.

Η μεγάλη επιστροφή του Ζάκερμπεργκ

«Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ είναι σε “founder mode” και δεν πρόκειται να σταματήσει», δήλωσε ο αναλυτής Gil Luria της D.A. Davidson. Όπως εκτιμά, η Meta ποντάρει τα πάντα στην επόμενη γενιά τεχνητής νοημοσύνης και στο «dream team» που χτίζει.

Το «όνειρο» αυτό, όμως, συνοδεύεται από τεράστιο ρίσκο και πίεση. Η Meta είδε το τελευταίο της μοντέλο AI, το LLaMA 4, να απογοητεύει – σε αντίθεση με το επιτυχημένο LLaMA 3. Οι προγραμματιστές έμειναν αδιάφοροι, και η υπόσχεση για ένα ισχυρότερο μοντέλο (“Behemoth”) παραμένει σε εκκρεμότητα.

Ο αγώνας με την OpenAI και η μάχη για ταλέντο

Η Meta φαίνεται να βρίσκεται σε κατάσταση «στρατολόγησης πολέμου». Σύμφωνα με τον CEO της OpenAI, Σαμ Άλτμαν, η Meta προσφέρει έως και 100 εκατ. δολάρια μπόνους υπογραφής για να προσελκύσει στελέχη του ανταγωνιστή της. «Μου έχουν πει ότι η Meta μας θεωρεί τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της», δήλωσε ο Άλτμαν.

Ο τεχνολογικός διευθυντής της Meta, Άντριου Μπόσγουορθ, επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία προσπαθεί να προσελκύσει «πρωτοφανές επίπεδο ταλέντου» με προσφορές που δεν έχει ξαναδεί στα 20 χρόνια καριέρας του.

Πού στοχεύει η Meta με τις επενδύσεις

Η Meta δεν επενδύει απλώς σε ταλέντα. Αυξάνει συνολικά τις κεφαλαιουχικές δαπάνες της για το 2025 σε έως και 72 δισ. δολάρια, κυρίως για data centers και εξοπλισμό AI. Ο στόχος είναι σαφής: ενίσχυση της απόδοσης των διαφημίσεων (βασική πηγή εσόδων), μείωση κόστους και ηγετική θέση στο νέο τοπίο της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης.

Η Meta προσεγγίζει διαφορετικά τον χώρο, ακολουθώντας ανοιχτό κώδικα με τα LLaMA models, αντίθετα με το μοντέλο “κλειστής” προσέγγισης εταιρειών όπως η OpenAI ή η Anthropic. Όμως το πλεονέκτημα αυτό αμφισβητείται μετά την αδύναμη παρουσία του LLaMA 4.

Η αγορά τη στηρίζει (προς το παρόν)

Παρά την αβεβαιότητα, η μετοχή της Meta δείχνει αντοχές. Είναι αυξημένη κατά 17% το 2025, ξεπερνώντας τον Nasdaq και τους υπόλοιπους τεχνολογικούς κολοσσούς. Η Argus Research αύξησε την τιμή στόχο στα 790 δολάρια, τονίζοντας τις δυνατότητες της εταιρείας να εκμεταλλευτεί το AI στην online διαφήμιση.

Το στοίχημα του μέλλοντος

Για πολλούς, ο Ζάκερμπεργκ επαναλαμβάνει την τολμηρή του στρατηγική των προηγούμενων ετών – όπως όταν απέκτησε το Instagram το 2012 και το WhatsApp το 2014. Μόνο που τώρα δεν αγοράζει έτοιμες εφαρμογές, αλλά επιχειρεί να ξαναχτίσει το μέλλον του Διαδικτύου και της τεχνητής νοημοσύνης από την αρχή.

Add a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Keep Up to Date with the Most Important News

By pressing the Subscribe button, you confirm that you have read and are agreeing to our Privacy Policy and Terms of Use